More than5000 student
More than 180 faculty member
More than8800 alumnus
More than480 international student
60 Major
7 Department
دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد در مهر 1354 با پذيرش 30 دانشجو در رشته مهندسی برق و 30 دانشجو در رشته مهندسی مکانيک فعاليت خود را آغاز کرد ولی به دليل تأمين نشدن کادر آموزشی، رشته مهندسی برق تعطيل شد و دانشجويان اين رشته به ديگر دانشگاه‌ها منتقل شدند و پس از تأمين کادر آموزشی از سال 1358 بار ديگر فعاليت رشته مهندسی برق در رشته الکترونيک آغاز شد. به دنبال انقلاب فرهنگی در سال 1359 و با ادغام دانشکده مهندسی و دانشگاه کار و پيشه شاخه مشهد، تعداد اعضای هيئت‌علمی و دانشجويان آن به يکباره افزايش چشمگيری يافت. پيش از اين تاريخ، دانشکده مهندسی دانشگاه کار و پيشه، در سه رشته الکترونيک، الکتروتکنيک و راه و ساختمان فعاليت آموزشی داشت.
در سال 1368 گروه رايانه دانشکده علوم نيز به دانشکده مهندسی پيوست و در حال حاضر اين دانشکده از جمله دانشکده‌های معتبر مهندسی در سطح کشور است و با داشتن امکانات و تجهيزات کارگاهی، آزمايشگاهی و تحقيقاتی قابل‌ملاحظه، قطب قوی مهندسی در شرق کشور به حساب می‌آيد.
اینک پس از گذشت نزدیک به نیم قرن از آغاز فعالیت دانشکده مهندسی، این دانشکده با زیربنایی حدود 48000 مترمربع فضای آموزشی، اداری، خدماتی، کارگاهی و سالن اجتماعات با بهره‌گیری از نزدیک به 190 عضو هیئت‌علمی مجرب (در مراتب علمی استاد، دانشیار و استادیار) به همراه کارمندان فهیم و دلسوز، به آموزش نزدیک به 6000 دانشجو (در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) در هفت گروه آموزشی و حدود 70 گرایش مي‌پردازد.

 

Missions

Performing social responsibility with a focus on value creation

Internationalization

Management based on the principles of optimal leadership

 

Goals

1. Attracting excellent students and the effectiveness of education

2. Research effectiveness

3. Promoting entrepreneurship and value creation

4. Effective communication with society and industry

5. Development of international cooperation

6. Development of diverse and sustainable financial resources and optimal cost management

7. Effective, responsible decision-making based on collective wisdom with the participation of all stakeholders

8. Agility and efficiency of structure and transparency of organizational processes

9. Creating a dynamic and lively atmosphere to increase motivation in the faculty and increase the sense of organizational belonging

Featuring-A

Academic calendar

Featuring-C

Departments/Majors

Featuring-B

Research Centers and Laboratories

Featuring-D

Conferences